

Kompetencje referatów
Referat finansowy
1) gromadzenie środków publicznych oraz ich rozdysponowanie,
2) przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów
zmian w uchwale budżetowej,
3) sporządzanie wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych
zprojektem uchwały budżetowej,
4) opracowanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy,
5) opracowanie układu wykonawczego budżetu gminy,
6) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o statecznych
kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do
budżetu,
7) opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych
zadań ustawowo zleconych,
8) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją dochodów i wydatków budżetu
gminy,
9) możliwość podjęcia decyzji o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych
wprzypadkach określonych prawem,
10) prowadzenie analiz ekonomicznych wykonania budżetu oraz wnioskowanie w
sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,
11) przedstawianie Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji
o przebiegu wykonania budżetu gminy,
12) zapewnienie realizacji zadań wynikających z zasady jawności
gospodarki finansowej gminy:
a) wykładanie projektu budżetu gminy do publicznego wglądu,
b) ogłaszanie uchwały budżetowej,
13) prowadzenie techniczno – ekonomicznej obsługi budżetu gminy,
14) prowadzenie analitycznej i syntetycznej księgowości budżetu gminy,
15) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami
własnymi i zasilającymi,
16) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej inwestycji
gminnych,
17) prowadzenie nadzoru i kontroli budżetowo – gospodarczej oraz
czuwanie nad dyscypliną budżetową gminnych jednostek organizacyjnych,
18) prowadzenie spraw funduszy celowych,
19) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
20) prowadzenie spraw wynagrodzeń Urzędu, Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej, Bibliotek i Gminnego Ośrodka Kultury,
21) prowadzenie sprawa grupowego ubezpieczenia pracowników, zasiłków
rodzinnych, zasiłków chorobowych,
22) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania,
23) wydawanie świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,
24) wykonywanie uprawnień i zadań organu podatkowego,
25) przygotowanie projektów uchwał w sprawie określenia wysokości
stawek podatków i opłat lokalnych,
26) przedstawianie propozycji wprowadzania zwolnień innych niż ustawowe
od podatków i opłat lokalnych,
27) dokonywanie czynności sprawdzających, mających na celu:
a) sprawdzenie terminowości składania deklaracji i oświadczeń
majątkowych oraz opłacania zadeklarowanych podatków,
b) stwierdzenie formalnej poprawności składania deklaracji i
oświadczeń majątkowych oraz wpłacania zadeklarowanych podatków,
c) ustalenie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia
zgodności z przedstawionymi dokumentami,
28) prowadzenie kontroli podatkowej,
29) przedstawianie propozycji dotyczącej zarządzania poboru podatków
w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości
wynagrodzenia inkaso,
30) przedstawianie propozycji udzielania ulg, obniżek, zwolnień, odraczania
oraz rozkładania na raty należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
31) przedstawianie propozycji umarzania zaległości podatków lub odsetek
za zwłokę,
32) prowadzenie postępowania w zakresie windykacji należności
podatkowych i nie podatkowych,
33) prowadzenie rachunkowości:
a) ustalanie i aktualizowanie zakładowego planu kont,
b) prowadzenie wykazu stosowanych ksiąg rachunkowych,
c) okresowe ustalanie lub sprawdzanie droga inwentaryzacji
rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
d) wycenianie aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e) sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane
wynikają z ksiąg rachunkowych,
f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej
przepisami finansowymi,
34) współdziałanie z organami NK, Urzędami Skarbowymi i ich
organami powołanymi do ściągania i zwalczania przestępczości
gospodarczej,
35) prognozowanie wpływu i ocena wpływu zmian wysokości podatków
i opłat lokalnych jak również innych źródeł finansowania zależnych
od gminy na sytuację finansową gminy oraz proponowanie zmian,
36) inspirowanie i prowadzenie współpracy z podmiotami gospodarczymi
krajowymi i zagranicznymi w celu pozyskania kapitału zagranicznego
dla gospodarki gminy.
Urząd Stanu Cywilnego
1) do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy realizacja ustawy prawo o
aktach stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy w zakresie należącym do Kierownika USC,
2) załatwianie spraw związanych z zawieraniem związków małżeńskich
według zasad określonych prawem o aktach stanu cywilnego oraz
kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
3) prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzin i zgonów według
zasad określonych prawem o aktach stanu cywilnego,
4) załatwianie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
5) wydawanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
6) wykonywanie innych czynności przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego,
7) prowadzenie korespondencji z placówkami polskimi za granicą i placówkami państw obcych w Polsce dotyczącej rejestracji stanu cywilnego,
8) prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o ewidencji ludności,
9) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
10) zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców,
aktualizowanie oraz prowadzenie spraw związanych z systemem PESEL,
11) udzielanie informacji adresowej,
12) sporządzanie spisów wyborców i prowadzenie rejestru wyborców
oraz wydawanie zaświadczeń prawie głosowania,
13) realizacja zadań wynikających z przepisów o zbiórkach publicznych,
14) nadzorowanie działalności stowarzyszeń i organizacji społecznych,
15) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
16) prowadzenie archiwum USC
Samodzielne stanowisko d/s gospodarki gruntami i leśnictwa
1) realizowanie zadań o zakresie gospodarki gruntami i nieruchomościami
określonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami,
2) tworzenie i prowadzenie gminnego zasobu nieruchomościami,
3) przyjmowanie i wykup gruntów na rzecz gminy,
4) sprzedaż nieruchomości gminnych,
5) oddawanie gruntów w wieczyste użytkowanie,
6) opracowywanie informacji ostatnio mienia gminnego,
7) wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości,
8) wnioskowanie o ujawnieniu w księdze wieczystej praw gminy do działek gruntu
wydzielonych pod drogi,
9) prowadzenie spraw związanych z kanalizacją i ewidencja mienia komunalnego
10) prowadzenie postępowania o rozgraniczaniu,
11) aktualizacja wykazów gospodarstw i działek rolnych,
12) realizacja zadań związanych z organizacją i prowadzeniem spisów
rolnych,
13) prowadzenie zadań związanych z organizacją i prowadzeniem spisu
powszechnego,
14) nadzór nad gospodarką leśną i zadrzewieniową oraz prowadzenie spraw
w tym zakresie.
wojskowych i zamówień publicznych
5. Samodzielne stanowisko d/s melioracji gospodarki wodnej i przeciwdziałania bezrobocia
6. Samodzielne stanowisko d/s ochrony cywilnej, kancelarii tajnej, prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej, zarządzania kryzysowego i informatyki urzędu
7. Samodzielne stanowisko d/s zagospodarowania przestrzennego, gospodarki mieszkaniowej i ochrony środowiska
8. Samodzielne stanowisko d/s handlu, przeciwdziałania patologiom i organizacyjno – kadrowych
9. Biuro Prawne
10. Biuro Rady Gminy
11. Pełnomocnik Wójta d/s Ochrony Informacji Niejawnych
12. Pracownicy obsługi
Wytworzył: Gabryszewska Hanna (4 marca 2005)
Opublikował: Hanna Gabryszewska (7 marca 2005, 13:27:16)
Ostatnia zmiana: Hanna Gabryszewska (22 marca 2005, 14:40:19)
Zmieniono: zmiana treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 15349